Tivoliakademiet

Gå-hjem-møde: Frederiksberg Kommune skabte fundament for bedre borgeroplevelser


Dato og tid

Torsdag d. 6. september 2018 kl. 15:30 til 17:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 3. september 2018 kl. 12:00

Sted

Tivoli (indgang via Nimb)
Bernstorffsgade 5
1577 København
Denmark

Arrangør

Tivoliakademiet
+45 22 23 73 36
tivoliakademiet@tivoli.dk

Frederiksberg Kommune skabte fundament for bedre borgeroplevelser

Kom og hør sekretariatsleder Merete Røder fortælle om, hvordan forløbet hos Tivoliakademiet har hjulpet Frederiksberg Kommune med at skabe endnu bedre serviceforløb for borgerne. Det handler om at give medarbejderne simple og konkrete CEM-værktøjer.

Ledelsen i Frederiksberg Kommune har længe haft fokus på Customer Experience og dét at skabe gode oplevelser for deres borgere. Men hvordan sikrer man, at fokus flyttes fra strategi til handling, hvordan griber man selve implementeringen af CEM an, og findes der nemme CEM-værktøjer?

”Selvom arbejdet med CEM virker simpelt, kan implementeringen være en udfordring. På Tivoliakademiet fik vi at vide, at det ikke er svært – men det kan være besværligt! … Og Tivoliakademiet gav os nogle lavpraktiske værktøjer og hjalp os med at skabe nogle simple tiltag, som medarbejderne nu bruger i deres daglige arbejde” udtaler Merete Røder fra Frederiksberg Kommune.

Og hun fortsætter:

”Der kan være en meget forskellig grundforståelse af service i en kommerciel virksomhed og en kommune, men i sidste ende handler det om mennesker og deres oplevelser, erfaringer og følelser – og om at kunne sætte sig i modtagerens sted. Og her fik vi stor inspiration ved Tivoliakademiet.”

Med masterclassen ”CEM i Praksis” som omdrejningspunkt har medarbejdere  i Frederiksberg Kommune været igennem et uddannelses- og udviklingsforløb på Tivoliakademiet. Her fik medarbejderne praktiske værktøjer, som gør det lettere for dem at skabe gode oplevelser for de borgere, de møder i deres daglige arbejde.

Det var vigtigt, at medarbejderne ikke blot blev præsenteret for CEM-værktøjer på en enkelt kursusdag, men at værktøjerne efterfølgende blev implementeret og brugt i det daglige arbejde. Frederiksberg Kommunes forløb hos Tivoliakademiet var derfor sammensat med en række aktiviteter, både før og efter masterclassen i Tivoli, hvor ledere og medarbejdere sammen med Tivoliakademiets CEM-eksperter sikrede, at værktøjerne blev anvendt.

Tid og sted
Tilmeld dig Gå-hjem-mødet torsdag d. 6. september kl. 15.30 på Nimb Hotel, Rotunde og hør Merete Røder, fra Frederiksberg Kommune, fortælle om Borgerservice CEM-forløb, hvilke udfordringer de har mødt, og hvad de har fået ud af forløbet og samarbejdet med Tivoliakademiet. Mødet vil vare 1½ times tid, og derefter vil der være lidt godt til ganen og mulighed for at netværke og tale med Frederiksberg Kommune og Tivoliakademiets Customer Experience Manager. 

Tilmelding
Det er gratis at deltage i Tivoliakademiets gå-hjem-møde. Da der er et begrænset antal pladser, vil de blive besat efter først til mølle-princippet. Tilmeldingen er bindende. Ved udeblivelse vil der være et no-show fee på 500 kr.

Hvis du har spørgsmål til arrangementet, er du velkommen til at kontakte salgskonsulent Mathilde Nørbæk Johansen på telefon 22 23 74 18 eller mail manj@tivoli.dk eller salgskonsulent Stine Thejll på telefon 22 23 72 53 eller mail stth@tivoli.dk

Du kan læse mere om Tivoliakadamiet her: https://www.tivoli.dk/da/erhverv/akademiet 

 

Find vej til arrangementet

Kontaktinformationer til arrangør

Tivoliakademiet
+45 22 23 73 36
tivoliakademiet@tivoli.dk